VÅR HISTORIA

2019

2020

2020

2021

2022

2023

De första stegen för Mama Kana

År 2019 presenterade Joffrey Mama Kana för världen, ett djärvt initiativ som erbjuder CBD-e-vätskor med unika smaker. Beväpnad med beslutsamhet gav han sig ut på en obeveklig resa för att övertyga tobakshandlare, e-cigarettbutiker och alla andra företag som kunde tänkas ansluta sig till detta spirande företag.

Grunder och prövningar

Efter ett diskret första år har ett radikalt beslut omdefinierat webbplatsens identitet. Från och med då begränsade sig Mama Kana inte längre till e-vätskor, utan erbjöd även CBD-blommor, hartser och oljor, och positionerade sig som en pionjär i Frankrike. Det var en mödosam start, med ett team på tre personer som arbetade outtröttligt i Joffreys blygsamma lägenhet.

Avsnittet om tullen: ett paket som gör Mama Kana upprörd

Historien tar en oväntad vändning när ett efterlängtat paket från producenten genomgår en tullkontroll. En CBD-harts, istället för det tillåtna tröskelvärdet på 0,20%, avslöjade en THC-nivå på 0,50%. Upptäckten försatte Mama Kana i en knepig situation. Myndigheterna, som hade uppmärksammats på avvikelsen, gjorde en husrannsakan i Mama Kanas lokaler och beslagtog hela lagret. Detta var början på en avgörande prövning för företagets framtid. Mama Kana-teamets ihärdighet och integritet räddade dem från denna prövning. Sex månader efter husrannsakan släpptes Joffrey.

Renässans och nya hot

Året därpå var det dags för en nystart. Lokaler värdiga namnet valdes och rekryteringen av säljare, orderplockare och grafiska formgivare blåste nytt liv i varumärket. Den 31 december 2021 hotades dock det hårt vunna välståndet återigen av ett regeringsbeslut som förbjöd marknadsföring av CBD-blommor.

Mama Kanas motståndskraft

Mama Kana blickar mot nya horisonter. Trots hotet från regeringen lanserar teamet en särskild webbplats för yrkesverksamma och bekräftar sin position som halvgrossist i Frankrike.Inför osäkerheten är början av 2022 tumultartad för alla CBD-aktörer i Frankrike. Regeringen överväger att förbjuda CBD-blommor, en betydande del av Mama Kanas omsättning. Lyckligtvis ingrep branschens professionella gemenskap, och den interimistiska domaren upphävde tillfälligt ordern i januari. Elva månader senare fastställde den högsta förvaltningsdomstolen beslutet, och Mama Kanas framtid var därmed tryggad.

Utvidgade gränser

Mama Kana byggde vidare på sina erfarenheter och expanderade till grannländerna. Teamet utökades, webbplatsen översattes och kommunikationsarbetet påbörjades. Mama Kana erövrade Belgien, Spanien, Portugal, Italien, Tyskland, Grekland och Finland. Varumärkets rykte spreds över hela Europa, med fokus enbart på CBD-blommor, -resiner och -oljor. Mama Kana förblir lojal mot sin publik och bygger upp ett förtroendefullt förhållande som uppskattas av alla medlemmar i Kana-familjen.

  • Joffrey

    VD och grundare av Mama Kana

  • Jeremy

    Kommunikations- och marknadschef

  • Idan

    Kommunikationsansvarig

  • Gladys

    Community Manager

  • Sahra

    Chef för kundtjänst

  • Jonathan

    Försäljning Frankrike

  • Manuela

    Spanska kommersiella

  • David

    Försäljning Italien

  • Paul

    Orderplockare

  • Léo

    Orderplockare

  • Diana

    Orderplockare

  • Julia

    Orderplockare

1 från 12